marți, 1 februarie 2011

Trebuie să mă determin!

    Profesia- o ocupaţie, îndeletnicire cu caracter permanent, pe care o exercită cineva în baza unei calificări corespunzătoare, este un complex de cunoştinţe teoretice şi de deprinderi practice care definesc pregătirea cuiva.

    Poate pare cam straniu că am început cu definiţia cuvîntului profesie, însa cred că aşa este mai bine. Încerc să scriu despre profesia ce o voi avea, dar e foarte complicat. Nu pentru prima dată mă întîlnesc cu această greutate, căci nu pentru prima oară mă gîndesc la aşa numita profesie din viitorul meu.

   Sunt o persoană mai mult intuitivă decît raţională, cea ce se sacrifică şi se dedică în totalitate pentru lucrurile care le crede importante. Ştiu foarte bine că să reuşeşti într-o profesie dificilă necesită o încredere oarbă în tine însuţi ţi că tocmai de aceea oamenii aproape lipsiţi de talent, dar care cred în ei, ajung deseori mult mai departe decît unii care au talent, dar nu încredere. Mă tem mult uneori, pentru că ştiu că nu am destulă forţă pentru a lupta cîteodată pîna la sfirşit şi nici destula încredere în mine pentru a face ceva, deşi ştiu bine: pot cu mult mai multe decît îmi pare, nici habar nu am de ce sunt în stare.
  Nu caut o profesie ideala, simplu îmi doresc să fac ceva ce îmi place, dar ce?
De mică am visat să fiu cîntăreaţă, luam un pix în mîna şi cîntam pe scăunel, acum cînt la orice ocazie. Da, muzica e viaţa mea, însa nu doar ea. Am un prieten bun, datorită căruia m-am indrăgostit, în artă, nu, arta o iubeam mereu, datorită lui m-am îndrăgostit de arta  actoriei, e o lume total diferită de cea pe care o cunoaştem, acum pe lînga visul din copilarie de a cînta pe scenă a mai apărut unul de a juca teatru. Absurd? Posibil, însă frumos, aşa cred eu măcar.
Dar faptul cu cauza e că nici de cum nu mă pot imagina in viitor, şi ce profesie voi avea.
La fel mereu doream să lucrez cu oamenii, tot ce am descris mai sus e pentru oameni, dar e doar o hrană sufletească, însa eu îmi doresc să pot ajuta cu adevărat, voluntariatul mi-a deschis ochii asupra multor probleme prezente în societate cu care se confruntă diverse persoane, şi ele pe mine mă afecteaza la fel.
  Nu inţeleg de ce, pe mine, cea ce nu poate suporta mirosul din spitale, şi care niciodata nu s-a gîndit la medicină, foarte multe persoane mă văd medic, şi mulţi nu înţeleg de ce nu. Cîteodată mă gîndesc şi eu la asta, şi nici măcar nu pot găsi un raspuns adecvat.
  Am încercat chiar să trec ceva teste şi să citesc chiar şi aşa numitele horoscoape, şi cum vă pare? acolo erau anume aceste minunate profesii în dezbatere, de fiecare dată: arta- tot felul, diverse profesii stranii din domeniul social, şi desigur medicina.
  Pentru mine pîna acum rămîne sub semnul de întrebare viitoarea mea profesie, dar totuşi sper că în curînd mă voi determina.

2 comentarii:

  1. Te ştiu pe tine ca persoană care trăieşte cu ziua de azi, care e mereu pozitivă şi plină de viaţă. Mereu am avut despre ce vorbi şi cu ce să ne ocupăm, eşti persoana care nu pierde nici o şansă, te implici peste tot unde este posibil şi astfel eşti mereu în centrul acţiunii, această acţiune te face să te gândeşti la ziua de azi sau maximum la viitorul apropiat. M-ai şocat plăcut cu acest articol despre viitoarea ta profesie, şi chiar cu întrebarea care mi-ai dat-o despre aceasta, mă bucur că mai am să te descoper din unele ipostaze ce nu le-am observat anterior... Medic nici într-un caz nu te văd. Nu asculta pe alţii, de medici se duc acei care consideră că aceasta e o metodă sigură şi simpă de a face bani, tu doar nu alergi după bani! În actorie la fel nu te văd, nu am descoperit din păcate în tine calităţi care ţi-ar permită să capeţi performanţe în acest domeniu. În direcţia muzicii e mult mai posibil însă văd aceasta drept un hobby. Deci nu ştiu, doar pot să-ţi sfătuiesc să nu te gândeşti înainte de timp la viitor, căci el poate fi foarte diferit de ceea ce visezi acum!

    RăspundețiȘtergere
  2. credema,nu doar tu ai asa problema,acum toti se gindesc la asta,si nu ca nu se pot decide,dar nu au mare alegere cu parere de rau.sper sa devii actrita :D

    RăspundețiȘtergere